Моніторимо сайт ЖК: яка інформація має бути обов’язково і на що варто звернути увагу інвестору

|

5 хв читання

|

673

Фото: shutterstock

Офіційна сторінка житлового комплексу, що будується, — це не тільки гарна картинка, яка допомагає уявити майбутній вигляд будинків і навколишньої території. Це ще й цінний ресурс для перевірки забудовника і його партнерів по справі: він допоможе вирішити, чи варто довіряти цим компаніям і проєкту свої кровні. Поговоримо про те, що за інформація має бути на сайті ЖК і які моменти обов’язково слід уточнити в офісі продажу, якщо вони залишилися поза кадром

Чи в кожного житлового комплексу має бути окремий сайт? Робити окрему, навіть невелику, платформу під кожен новий проєкт — нормальна практика для забудовників. Найчастіше такий ресурс слугує відправною точкою в знайомстві потенційних інвесторів з новим ЖК. Водночас це не обов’язковий пункт програми — рішення щодо місця розміщення зведених даних про ЖК (на окремій сторінці чи на загальному корпоративному сайті в каталозі об’єктів, що продаються) залишається за забудовником або девелопером.

Хто будує?

Перше, на що слід звернути увагу після ефектної презентації комплексу і ознайомлення з цінами (якщо не раніше, щоб як мінімум заощадити час і як максимум не тішитися дарма) — це ім’я забудовника. Які дані можна зібрати про компанію і які відкриті джерела в цьому допоможуть, ми писали тут.

Якщо розпочав розвідку боєм, не варто зупинятися лише на перевірці забудовника або замовника будівництва (чим вони відрізняються і чим схожі, ми розповідали раніше). Варто «просканувати» й інших учасників, задіяних у процесі:

  • Девелопер. Якщо просуванням проєкту займається окрема компанія (але такі функції може виконувати й сам забудовник), знайди на сайті ЖК, а потім і в Мережі максимум інформації про неї. Хоча девелопер сам не підписує договір з покупцями, його репутація означає дуже багато.
  • Підрядники. У разі делегування будівництва іншій компанії перше, на що варто звернути увагу під час вивчення сторінки житлового комплексу, — це наявність ліцензії та дозволу на будівництво в генпідрядника. Якщо такі документи не представлені, уточни ці дані в менеджерів відділу продажу. Якщо потрібних паперів не знайдеться, генпідрядник не має законного права будувати ЖК. У подальшому такий розклад може призвести до затримок і проблем під час введення будинку в експлуатацію. І якщо вже ти пішов цією дорогою, відшукай також дані про підрядні та субпідрядні організації, що підключені до робіт на об’єкті. В них теж мають бути всі дозволи і ліцензії.

Яку інформацію про компанії варто шукати:

  • Дата заснування (що раніше, то краще).
  • Розмір статутного капіталу (що більше, то краще).
  • Хто стоїть на чолі (засновники, директорат, бенефіціари), їхня репутація.
  • Чи є в біографії компанії судові розгляди, виконавчі провадження та інші «мокрі» справи. Для цього варто зазирнути до Єдиного реєстру судових рішень.
  • Податкові заборгованості та проблеми з виплатою зарплати. Це відображено на сайті Податкової служби.

Фото: shutterstock

Крім назви, планувань і цін: яка інформація повинна бути на сайті ЖК

  1. Приклади вже виконаних проєктів.
  2. Дозвіл на проведення будівництва житлового комплексу.
  3. Проєктна декларація.
  4. Декларація про старт будівельних робіт.
  5. Документи, що підтверджують права замовника будівництва на земельну ділянку (окрему увагу варто звернути на цільове призначення землі — воно повинно відповідати намірам забудовника).
  6. Фотографії, що відображають динаміку процесу спорудження будинку (або будинків, якщо проєктом їх передбачено кілька). Замість або разом з фотографіями може бути можливість спостерігати за процесом через камери відеоспостереження, проте пріоритет все ж за світлинами — вони допомагають відслідкувати зміни, темпи будівництва.
  7. Новини, поточні акції та умови, на яких можна придбати нерухомість, включно з пропозиціями щодо іпотеки від банків-партнерів.
  8. Якщо будинок вже збудовано — акт готовності об’єкта до експлуатації, сертифікат про завершення будівництва.
  9. Схеми фінансування об’єкта.

Фото: shutterstock

У пошуках додаткових даних: не вір всьому, що пишуть

Використовуй сайт житлового комплексу або компанії, що проводить його будівництво, як стартову точку — не полінуйся дізнатися більше. При цьому, коли шукаєш дані на просторах Інтернету, пам’ятай: не варто вірити беззаперечно всьому, що пишуть у Мережі. Виняток — офіційні державні ресурси. А от форуми та інші майданчики можуть використовуватися для піару, причому обома сторонами одночасно: як самим забудовником або девелопером, так і конкурентами, які прагнуть підмочити репутацію першого і перетягнути інвесторів до своїх проєктів. Не поспішай робити висновки і впевнись, що перед тобою достовірна інформація, а не вкидання. Чому так важливо перевіряти всі документи, а не вірити гарним картинкам, читай у нашій статті про проблемні будівництва Києва.