«Таням не здаємо!»: кумедні і не дуже причини для відмови орендарям і поради, що з цим робити

|

5 хв читання

|

28296

Фото: depositphotos

Пошук житла часто нагадує квест. Треба знайти квартиру в певному районі, вкластися в бюджет — а жити в комфорті теж хочеться. Навіть коли пазл, на перший погляд, склався, орендодавець може раптово відмовити. Іноді у власника є для цього підстави, але трапляються казуси. Редакція онлайн-журналу DimDim поспілкувалася з господарями, орендарями, рієлторами і зібрала популярні й найбезглуздіші причини для відмови, а також поради, як стати бажаним клієнтом, якщо обставини проти тебе

Коли ми починали збирати інформацію для матеріалу, то планували скласти ТОП головних причин для відмови орендарям. Кинули клич у спеціалізованій групі в Facebook, зв`язалися з рієлторами. І занурившись в тему по самі вуха, впевнилися, що всі розповсюджені причини — банальні: не здаємо сім`ям з дітьми і тваринами, не раді переселенцям зі східних регіонів. Декотрі відсіюють навіть за статтю. А трапляються відмови взагалі за межею адекватності. Ділимося реальними історіями з особистого досвіду всіх сторін і рекомендаціями, як знайти свій куточок, якщо ви з «проблемних» мешканців. 

ТОП-3 найабсурдніші причини для відмови

1

Орендарку звали Танею

Був випадок, коли клієнтці відмовив власник, бо її звали Танею. Господар пояснив це тим, що за час здачі житла в оренду в нього мешкали дві Тетянки і обидві виявилися неохайними, залишили після себе квартиру не в найкращому стані.

Світлана Кулаєва

рієлтор

2

Я боюся за своє життя

Якось чоловік поїхав дивитися квартиру, поспілкувався з господарем. Варіант був непоганий, але власник сказав, що йому потрібно подумати. Потім надіслав смс з текстом типу «вибачте, я не можу здати вам квартиру через страх за власне життя». У нас у місті не дуже бажають здавати квартири переселенцям, а чоловік родом з Горлівки. Може, причина в цьому, але ж можна було одразу спитати і відмовити. Незрозуміла вийшла ситуація.

Сабіна і Андрій Прохоренки

3

Прохання прибрати ікони

В мене була кумедна ситуація, коли господарі відмовилися здавати нам з чоловіком квартиру після прохання забрати звідти ікони.

Валерія Ілюхіна

А тепер — найпоширеніші табу

Переходимо до класики жанру. Зазвичай орендодавці вже в оголошеннях вказують вимоги «без дітей» і «без тварин». І багато хто має на це право, бо особисто зіткнувся з недобросовісними квартирантами: одні «вбивали» помешкання, на інших постійно жалілися сусіди, а треті взагалі не попереджали про поповнення в родині. Погодьтеся, ніхто не хоче вислуховувати претензії й робити капремонт після кожного мешканця. Ось і виходить, що в «бан» відправляють усіх підряд. 

Деякі орендарі потрапляють у скрутне становище через своє походження. В таких випадках доводиться просити допомоги досвідченого агента чи вдаватися до хитрощів.

В знайомого з Донецька були великі проблеми з пошуком квартири (в стару поверталися жити власники). Хоча він живе в Києві вже більше 10 років, непогано заробляє і напрочуд охайний, багато орендодавців відмовляють з обґрунтуванням, що переселенцям не здаємо. Прикро через такі ситуації.

Юлія Ющенко

В 2014 – 2015 роках ходила зі своїм паспортом дивитися квартири, тому що друзям з донецькою пропискою відмовляли. На моє ім`я штук сім договорів оренди таких.

Олеся Остафієва

Трапляється і ситуація навпаки, коли орендар насторожує вже з порогу. Наприклад, дивно себе поводить чи відмовляється вказувати будь-які відомості про себе. Наймач теж має розуміти, що для господаря він людина з вулиці. Кожні оглядини квартири можна порівняти зі співбесідою на роботу: і ти оцінюєш, і тебе оцінюють. Ось декілька історій від власників квартир.

Навесні відмовила дорослому 45-річному чоловікові, який прийшов на оглядини зі своєю 70-річною мамою… Він все намагався торгуватися з приводу і без, навіть через лічильники, а вона весь час мовчала, крутила носом, а в кінці бовкнула, що шпалери несвіжі. На моє питання, вона чи її син винаймає квартиру, відповідь була: «Мама буде щовихідних приїжджати і лишатися на ніч». Я кажу: «Але ж тут одне спальне місце — диван». Він мені: «То й що? Ми спокійно вміщаємося, ми так весь час живемо». Судіть самі, чому я відмовила...

Анонімно

Відмовляю тим, хто навіть перед переглядом відмовляється давати будь-яку інформацію про себе (сфера діяльності, де й ким працює). Я коли квартиру показую — нічого не приховую (товар лицем), і коли клієнт зовсім не хоче розповідати про себе, це не мій кандидат. Є такі, що пропонують заплатити за рік вперед. Вважаю це дивним, тому відмовляю таким кандидатам. Думаю, що причина оплати наперед — щоб я до квартири не заходила і не знала, що там коїться щось незаконне. Деякі знімають квартиру для когось іншого, деякі — для зберігання заборонених речей. Тому для мене важливо знати профайл людини: хочу бути впевненою, що нічого незаконного в квартирі відбуватися не буде.

Оксана

Я шукала орендарів без особливих вимог — можна і з дітьми, і тварини віталися, і регіон не важливий. Але відмовила жінці, яка сказала, що буде жити сама, але одразу дивилася, скільки в квартирі шаф і т.д., а на вулиці на неї чекали ще четверо людей. Мені не сподобалося, що обманювала і не сказала чесно про кількість людей (до речі, це ніяк не вплинуло б на ціну). Зрештою погодилася на молоду пару з немовлям і пошкодувала про це. Проблемою виявилася не дитина, а батьки. Ходили по сусідах, просили грошей позичити, лаялися, палили, влаштовували розбірки в під`їзді і т.д. Також відмовляю людям, які не хочуть оплачувати суму оренди з комунальними і говорять, що за комунальні послуги будуть платити самі. Маю для цього причину: був неприємний досвід. Теперішнім орендарям я фотографую квитанції для звітності, і вони все оплачують.

Марина Янович

Що робити, якщо ти — небажаний клієнт?

Побоювання господарів легко зрозуміти. Але з іншого боку, такі заборони — біда для тих, хто опинився з іншого боку барикад. Як бути, якщо в тебе на руках дитина чи домашня тварина? Це питання ми задали рієлторам. Експерти згодні, що проблема серйозна. Отримавши одного разу неприємний досвід, власники зарікаються пускати до себе певні категорії наймачів, і треба дуже постаратися, щоб змінити їхню думку. Деякі рієлтори радять вдаватися до хитрощів — спершу завоювати симпатію господарів, а вже потім повідомляти про нюанси.

В мене були клієнти з добрим бюджетом і досить простими потребами — ліжко, Інтернет і близькість до метро. Але було велике «АЛЕ»! В них песик, середнього розміру і милої зовнішності. Почала обдзвонювати варіанти, що підходили, але ніхто не погоджувався розглядати таких орендарів. Тоді вирішила піти пробоєм. Домовилася про перегляд, де була відмітка у внутрішній системі агентства «без тварин». Прийшли на перегляд, все супер, клієнти розповіли про себе власникам, знайшли спільні сфери діяльності і вже були готові не тільки заселятися, а й бігти святкувати. Але ж ми пам`ятаємо про «АЛЕ». Клієнти розповіли про свого кудлатого друга, показали фотографії. І господар сказав: «Без проблем»! Я не витримала і спитала, чому раніше він про домашніх улюбленців навіть чути не хотів. Господар відповів, що минулі мешканці завели щеня вівчарки, а через фізіологію хвостатої малечі вона гадить де завгодно, але не на вулиці. А тут вже дорослий адекватний пес. Все пройшло добре і всі лишилися задоволеними. Це я до чого: все залежить від особистого спілкування двох сторін й іноді все виявляється набагато простіше, ніж здається. Шукачам з «АЛЕ» я б порадила знайти доброго рієлтора чи самостійно спілкуватися з власниками і повідомляти про дітей, тварин, походження не телефоном, а вживу, коли вже буде налагоджений особистий контакт. Насправді тільки 10% квартир реально постраждали від дітей і тварин, а все інше — міф, який поширює сарафанне радіо.

Світлана Кулаєва

рієлтор

Насправді, категоричні в своїх умовах лише третина орендодавців, а всі інші готові розглядати будь-яких кандидатів, якщо ті платоспроможні. Ще один лайфхак — шукати житло через друзів і знайомих. Тоді вам довіряють авансом.

Ми винаймаємо в друга сім`ї, так що з пошуками було легше. Заїжджали ми без тварин. Думали завести собаку, але коли я знайшла кота, господар навіть зрадів, що не собака. А потім я вирішила узяти його (кота) брата, тому що в волонтерів вони дружили. Купила коньяк, поїхала до орендодавця, і ми домовилися. А коли один з котів загинув, я просто тихо взяла кішку і не попереджала. Господар нещодавно приїжджав по справах, і виявилося, він чомусь думав, що в нас троє котів. Тепер хочемо ще одного завести. Коли господар приїжджає по справах (нечасто), я печу пиріг. В нас лотки зі спецнаповнювачем, який приховує запахи, але хто його знає, раптом ми звикли. Роблю пиріг із ваніллю, щоб жодного котячого духу не було.

Аліна Шубська

Давайте підсумуємо. Отже, в більшості випадків проблеми виникають через непорозуміння. Рієлтори радять власникам одразу відкладати 10% від оренди на ремонт після виїзду наймачів. Хто це розуміє, спокійно бере квартирантів і з дітьми, і з тваринами. Також рекомендуємо не лінуватися і уважно укладати договір про оренду. Грамотно складений документ — це запорука спокою для всіх учасників угоди.